divendres, 20 de març de 2020

INFORMACIÓ A LES FAMÍLIES (20 DE MARÇ)


Estimades famílies,

Som conscients de les dificultats que podeu estar patint estos dies per organitzar la convivència forçada i sense alternatives d’espai de xiquets i xiquetes en les vostre cases. Aquest és un de tants documents que estan circulant estos dies per intentar donar-vos idees, esperem que vos siga d’utilitat.

Recordeu que dilluns, 23 tornem de «vacances» i començareu a rebre treballs i activitats des de les tutories i professorat. En esta nova situació serà necessari un període d’adaptació per part de tots, vos demanem comprensió fins que establim mecanismes fluïts de comunicació i intercanvi, i anticipem les nostres disculpes per les possibles disfuncions que puguen tindre lloc.

Salut i força per a totes i tots. Això passará.

El claustre de professores del CEIP Carles Salvador.

PLANIFICACIÓ DELS DIES SENSE COLE I EN QUARANTENA

Cal establir un horari i unes rutines i organitzar l'horari amb els xiquets i xiquetes, elles i ells participen i poden prendre algunes decisions. L'horari es pot realitzar en una cartolina. Per als més menuts i menudes podem utilitzar pictogrames: https://www.pictotraductor.com/ (Escrius la paraula i et surt la imatge, còpies i pegues. Seleccioneu les activitats que podeu incloure en aquest horari).
L'organització es pot anar realitzant dia a dia, per a variar les activitats i en funció dels esdeveniments que vagen sorgint.


EXEMPLE D'ORGANITZACIÓ DEL DIA:

• Alçar-se i desdejunar
• Endreçar-se i vestir-se
• Assemblea: reunió dels membres de la família per a decidir quines activitats es realitzaran. Algunes de les activitats cal realitzar-les tots els dies i no estan subjectes a modificació o a negociació (com les tasques escolars o responsabilitats familiars). Es poden utilitzar fulls de colors, adhesius, pictogrames impresos...
• Tasques escolars en funció de l'edat.
• Esmorzar.
• Televisió i pantalles: sense abusar, pactar amb elles i ells què es veurà, comunicar-los a quina hora acaba la televisió. Disposar d'un rellotge visible i anticipar-los: “Quan l'agulla xicoteta arribe aquí... quan el rellotge marque les....”
• Parar taula i a dinar.
• Migdiada per als més menuts i menudes. Per als majors: pel·lícula familiar, documental o joc lliure tranquil.
• Moment de lectura. El temps variarà segons l'edat. Els més menuts i menudes poden veure els contes, fullejar-los, els hi podem llegir nosaltres.
• Activitat post lectura: faig un dibuix del que he llegit o un xicotet resum.
• Activitats vesprada:
✓ Activitat física si pot ser a la terrassa, balcó, jardí.
✓ Escoltar música i ballar. Crear coreografies
✓ Jocs de taula familiars: jocs de tota la vida, cartes, bingo, escacs, oca, parxís, puzles. Pot ser un repte començar un puzle de moltes peces i fer-lo amb elles i ells.
✓ Moment de connexió amb el món: vídeo-trucada amb familiars, amb amics i amigues. Enviar àudios de Whatsapp als companys i companyes del col·le.
• Dutxa
• Sopar
• Relax, conte i a dormir!!!!

Segur que a vosaltres se vos ocorren moltíssimes més coses! Ànim a totes i tots!!!

Recordeu complir el més estrictament possible amb les normes de confinament: no volem encomanar la malaltia a ningú, i la responsabilitat és de tots i totes. Expliqueu-los-ho als menuts i menudes.

PROPOSTES D’ACTIVITATS:

- Jugar a les disfresses (disfressar-se amb la roba dels adults).
- Cuinar: fer un pastís senzill, unes galetes, un bescuit...
- Organitzar les joguines, aprofiteu i feu neteja.
- Col·laborar en les tasques domèstiques.
- Passatemps i jocs de paraules.
- “Ginkana” a casa.
- Cerca del tresor a casa.
- Realitzar un teatre, pintar-se la cara...
- Fer jardineria.
- Manualitats amb materials reciclats.
- Papiroflèxia, molinets de paper, avions de paper.
- Crear una cabanya amb teles, llençols...
- Organitzar un dia de càmping dins de casa. Deixeu-los que organitzen el dia i les coses que necessiten. Els podeu facilitar una tenda de campanya senzilla de muntar. Fins i tot poden dormir alguna nit dins de la tenda.
- Fer polseres i collarets. Els típics són els de macarrons però podeu provar de fer-los amb pompons, amb paper, amb botons...
- Crear i construir amb caixes de cartró.
- Crear una tela d'aranya per a passar. En un corredor o entre les potes de la taula i les cadires, amb llana, crea una espècie de tela d'aranya on els teus fills i filles hagen de passar sense tocar-la.
- Dibuixar en gran. Estén un gran paper en el sòl i deixa ceres o retoladors en el centre. La idea és que pinten lliurement amb la norma que les ceres no poden eixir del paper.
- Dibuixar en safata de sal o sorra. Tan senzill com emplenar una safata amb sorra i deixar al seu costat un pinzell o pal. Pots fer-ho una altra versió folrant el fons de la safata amb un paper on pots pegar imatges que han d'anar descobrint.
- Globus sensorials. Emplenar globus amb diferents coses: arròs, cigrons, fulles seques, bales, etc. I així tenir unes peces on poder explorar descobrint les seves diferències, jugar a endevinar què hi ha dins...
- Jugar a les bitlles. Busca botelles iguals, una pilota i jugar a derrocar-les.
- Jugar a les diferències. Que tanquen els ulls i canviem alguna cosa de posició i en obrir-los han d'esbrinar què s'ha canviat de lloc.

Segur que se vos ocorren un milió de coses xules que fer. Fem de la necessitat una oportunitat.



Cap comentari:

Publica un comentari